Voettocht voor Vrede: ‘De Kracht van Verbeelding’

Op donderdagavond 21 september 2017 vindt de jaarlijkse Voettocht voor Vrede plaats met aansluitend een gespreksbijeenkomst.

Het doel van de voettocht en de bijeenkomst is om elkaar beter te leren kennen. Wereldwijd, maar soms ook dichtbij, kunnen snel conflicten ontstaan. Er wordt veel geschreeuwd en weinig geluisterd. Velen voelen zich hier machteloos over en ervaren een gebrek aan verbinding met mensen in hun eigen buurt.

Bij de voettocht staat het gesprek centraal. We luisteren naar elkaar en staan open voor elkaars dromen en beelden over vrede. Na de wandeling wordt het gesprek met hulp van verbeelding en creativiteit voortgezet. Op die manier leren we elkaar beter kennen en kunnen verbindingen worden gelegd. Verbeeldingskracht stelt je open voor de ander!

De wandeling start om 19:00 uur vanaf de Sultan Ahmet moskee (Duke Ellingtonstraat 201, inloop vanaf 18:30 uur) en eindigt om ca. 19:30 uur in de Marcuskerk (Menno ter Braaklaan 2) met koffie en thee. Aansluitend vindt van 20:00 tot 21:30 uur de gespreksbijeenkomst plaats in de Marcuskerk.

Organisatie:
Sultan Ahmet Moskee en Al-Ansaar Moskee, Sint Ursulaparochie (Adelbertkerk), wijkgemeente Mattheüs (Marcuskerk) en wijkgemeente Vierhoven (Vierhovenkerk)

Van harte welkom!

(Voor informatie: Peter Plugers, scriba-vierhovenkerk@ziggo.nl)