Morgenstond

IMG_1502-EVANGELIEGEMEENTE-MORGENSTOND (689x1024)Profiel van de gemeente:
De Evangeliegemeente Morgenstond is een moderne gemeente in het oude hart van Delft.

Dertig mensen starten in 1983 een gemeente Morgenstond in Delft. Deze gemeente komt voort uit een gelijknamige gemeente in Den Haag.

De gemeente groeit razendsnel. Na diverse verhuizingen betrekken ze in 1992 het  huidige pand, de Zuiderkerk. Ook dit pand is al snel te klein. Daarom helpen ze mee aan de start in 2000 van een nieuwe gemeente in Pijnacker en huren ze een apart pand aan voor kinder- en jeugdactiviteiten.

Inmiddels bestaat de gemeente uit meer dan 600 mensen. Op zondag is er een samenkomst. Tijdens de dienst wordt enthousiast gezongen, brengt steeds een andere spreker een bijbelgetrouwe boodschap en zijn er aparte bijeenkomsten voor kinderen en tieners van 0 tot 15 jaar. Ook is er dovenvertaling en vertaling voor buitenlandse gasten.

Contactgegevens van de gemeente:
E-mail: bas.damen@morgenstonddelft.nl
Website: morgenstonddelft.nl